Att få ett tack…

….värmer verkligen! Jag brukar ofta få tack från nyexade lärare, från lärare som blir glada av att att få ta del av hur jag tänker och tydliggör min praktik eller från elever som kan repetera hemma från elevbloggen. Ibland får jag det som svar på ett inlägg, ibland på Facebook eller Twitter och så klart i klassrummet men ikväll fick jag ett tack som gjorde mig extra glad.

En mamma till en pojke i årskurs nio hörde av sig. Hon hade hittat min flik med repetition inför de nationella proven i svenska som går av stapeln i veckan. Nu kunde hon få igång sonen i att tänka till och reflektera över proven och hjälpa honom hemma i hans vånda. Pojken bor i en helt annan del av Sverige och är det inte fantastiskt att det som görs i mitt klassrum kan få effekt i en annan del. 

Det är detta som gör att jag delar; för att det gör nytta. Och att få höra det gör bara att jag vill ge mer. 



Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

