Nu har jag fått intyget! #bobkurs

Jag anmälde mig till webb kursen som Skolverket och Karlstads Universitet anordnar kring bedömning och betyg, den sk #bobkurs när den öppnades i höstas. Jag gjorde klart ca en halv modul per kväll och skickade in slutuppgiften i början på januari. Jag använde mig av en tidigare delad uppgift, som ni hittar här på min flippblogg som underlag för slutuppgiften; att utvärdera upplägget på planeringen och bedömningen.

Har du inte gått webbkursen rekommenderar jag den varmt. Det finns mycket matnyttigt i den och jag gillade särskilt att det varvades filmer med text. Det passar bra att titta på en kortare film hemma i soffan när barnen somnat med en kopp te i ena handen och surfplattan i andra. Om du vill diskutera frågor från modulen under kursen finns det en facebookgrupp här.

Facebook Cover (1)

Kommentera

