Arbetsscheman

Jag använder ofta arbetsscheman och fick en ide om att göra några i Canva. Så här blev de och här finns arbetsscheman som pdf för utskrift om så önskas.

Varför arbetsscheman? För att det blir tydligare för elever och särskilt om de har diagnos inom NPF. Det är ett sätt att skapa struktur och lugn i klassrummet. Elever som vill ha arbetsscheman får använda det hos mig. Jag skriver alltid arbetsgången på tavlan men några vill ha det på papper för att kunna bocka av, några vill kunna göra klart på egen hand och minnas arbetsgången. Jag började använda arbetsscheman då jag jobbade i särskild undervisningsgrupp och många lärare vill gärna se HUR jag gör dem så här kommer de. Då de är gjorda i Canva kan du lätt göra personliga anpassningar om du har elever med specialintressen.

Här finns några enklare arbetsscheman en i punktform och ett per lektion.

Spana in min pärla om stödinsatser för mer konkreta metoder för att arbeta med extra anpassningar, särskilt stöd och åp.

Arbetsscheman 2 3 4 5 6 7

 

 

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

