Let’s talk about quotes

I sommar har jag samlat på citat på engelska, en hel del citat. Jag har börjat använda mig av en kurateringstjänst som heter Pinterest och där ligger alla citaten. Om du vill använda dig av dem hittar du anslagstavlan här Engelska Citat. Jag tänker mig att jag väljer ut ett varje vecka, sätter upp det i klassrummet på något sätt, i en ram kanske, och så får eleverna arbeta med det i grupp så här:

Let's talk about quotes1 

citat på galgar

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

