Nu har jag flippat ur och öppnat dörren in till mitt klassrum

Nu har jag flippat ur och skaffat en blogg för eleverna. Jag tror det kommer bli ett suveränt sätt att arbeta mer med IKT och få med eleverna på tåget. Jag har ju sedan tidigare haft en flippad undervisning kan man säga men på papper då jag strukturerat upp vad, när, hur, vem och varför vi jobbar med en sak. I och med detta så har eleverna kunnat förbereda sig innan. Men vi vet alla vad som händer med papper…de försvinner och kommer inte med hem eller tillbaka till skolan.

Jag har också saknat att samla allt på ett ställe samt att jag ser det som ett bra sätt att få med föräldrarna och att låta dem bli delaktiga i sitt barns skolgång mer än i form av månadsbrev och samtal. Jag skriver också att jag arbetat flippat förut men mer i en form av in class-flipp och att jag haft ett formativt förhållningssätt.  Vi vet ju alla att förberedelse och samarbete är a och o för att lyckas. Förberedelse hemma och samarbete i skolan kan inte annat än bli bra. Därför lämnar jag dörren öppen in till mitt klassrum.

Välkommen in till

Öppet klassrum

 

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

