EdCamp i engelska

Häromdagen, närmre bestämt den 13 mars, hade vi ett EdCamp i Enköping jag och min förstelärarkollega Cecilia. Vad jag vet är det första i Enköping och vi har fått ett par nyfikna kommentarer om att ha fler i andra ämnen. Vi får se vad det lider som man säger.
I alla fll så hade vi ett 20-tal mycket ivriga deltagare som snabbt skrev upp sig på den grid vi skrivit ihop. Jag och Cecilia planerade det hela i Driven och den planeringen finns kvar om ni vill kika på hur vi gjorde, om det är så att ni själva planerar.
Som ni ser på tavlan så blev det tre grupper på första passet:
  • Vad saknas hos elverna när de börjar i år 7?
  • Hur kan man arbeta för att få eleverna att prata?
  • Formativ bedömning
Sisa passet fick vi flytta ner den första:
  • Finna möjligheter för läsande och skapa en bank för läsning?
  • Vad säger forskningen om engelskundervisningen?
  • Formativ bedömning

 

Några bra tips att dela vidare lovade jag er från träffen så här kommer de:
  • Formativ bedömning är av stort intresse och vill ni veta mer om det har jag satt ihop en pärla i pearltrees här.
  • Länktips för år 6-9 hittar du här i denna pärla.
  • Mer om forskining och vetenskapliggrund är pärlan här.
  • Den röda tråden samt bedömningsstödet för hela grundskolan hittar du i länkarna på Driven.
  • Utvärderingen i Padlet hittar du här.
Jag fotad i smyg av min kollega.
Kommentera

