Att skapa högkvalitativa frågor för att skapa belägg för elevers prestationer

Williams skriver att lärare måste skapa och dela högkvalitativa frågor med varandra för att vi ska förbättra kvaliteten i elevernas lärande.
Jag skriver en del om vad detta är i mitt inlägg om referatet av hans bok Att följa lärande, men i korthet gårt det ut på hur vi ställer frågor i undervisningen för att se vad eleverna kan och vad nästa steg i deras inlärning är. Sagt och gjort. Här har ni min början på ett sådant dokument så vi kan hjälpas åt med HUR vi gör.
Jag har valt att dela in dokumentet i underrubriker så kan du fylla på med dina frågor eller knep. Då någon raderat hela dokumentet har jag nu lagt upp en pdf. Vill du göra om det så gör gärna det, jag hinner inte skapa om det i nuläget.
Annonser

Författare: annikasjodahl

My name is Annika and I am a Swedish and English teacher at Gröna Dalenskolan in Bålsta, Sweden. I teach year 7-9 with 13 to 15-year-old pupils. My former school participated in the largest KA2 project in Sweden where we were seven schools from six countries called "Die Kinder von Europia: Schule, Arbeit und Leben in 100 Jahren" coordinated by my former colleague Emelie Hahn, who 2016 won the European Language Label for that project. In my gallery have some pictures from a trip. I also give lectures in Sweden about my ICT work and my international work and have also been to Riga within Erasmus+ giving lectures in English. I have one of the larges blogs in Sweden where I write about teaching methods etc.

En tanke på “Att skapa högkvalitativa frågor för att skapa belägg för elevers prestationer”

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s