Att skapa högkvalitativa frågor för att skapa belägg för elevers prestationer

Williams skriver att lärare måste skapa och dela högkvalitativa frågor med varandra för att vi ska förbättra kvaliteten i elevernas lärande.
Jag skriver en del om vad detta är i mitt inlägg om referatet av hans bok Att följa lärande, men i korthet gårt det ut på hur vi ställer frågor i undervisningen för att se vad eleverna kan och vad nästa steg i deras inlärning är. Sagt och gjort. Här har ni min början på ett sådant dokument så vi kan hjälpas åt med HUR vi gör.
Jag har valt att dela in dokumentet i underrubriker så kan du fylla på med dina frågor eller knep. Då någon raderat hela dokumentet har jag nu lagt upp en pdf. Vill du göra om det så gör gärna det, jag hinner inte skapa om det i nuläget.
One thought on “Att skapa högkvalitativa frågor för att skapa belägg för elevers prestationer

Add yours

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

