Facebook och Twitter för det utökade kollegiet i engelska och min badge

Nätet är fantastiskt om du vill få fler kollegor. Jag har under senaste halvåret själv lärt mig hur värdefullt det är, för det är här jag hittar mycket av mitt material och själv delar med mig av det som jag hittar eller gör med mina elever. Tanken är ju att vi tillsammans ska utveckla undervisningen i engelska så resultaten för eleverna höjs. Den här bloggen kom ju till för att delas samla ihop mitt eget material, men också för att dela med mig och synliggöra vad jag gör inom min undervisning.

På Facebbok har jag en grupp som heter engelska i år 6-9. Där möter du vårt utökade kollegium där delar med oss av tips och råd för vår engelskundervisning. Det finns en för svenskundervisningen också svenska i år 6-9.
Jag har också en grupp för Förstelärare – en nätverksgrupp som jag delar med min kollega i engelska för yngre år. Henne kan ni läsa om här i Lärarnas Tidning då de gjorde ett reportage om hennes undervisning. Vill ni läsa ett reportage om min undervisning kan ni läsa här (och det är säkert därför många av er hittat dit). Artiklen publicerades i Skolvärlden nr 1, 2014.
Ni hittar mig också på www.twitter.se @annikasjodahl
Det var på Twitter jag kom i kontakt med det digitala skollyftet, deltog i det och fick min badge för att jag använder digitala verktyg för att kommunicera, lära och skapa, samt för att jag lär och lär ut till andra i det utvidgade kollegiet och för att det gynnar min roll i skolan. Jag sökte för mitt pearltrees under samma användarnamn som på twitter. Egentligen ingick jag i en textbank för likvärdig bedömning men det var lite segt i början. Nu är det större och det har börjat hamna texter som lärare vill ha hjälp att bedöma. Gå med här på www.textbanken.wikispaces.com
Men det är så det utökade är man får ett så stort utbud att man kan dela och lära lite överallt. Välkomna!
Kom ihåg att bjuda in dina kollegortill lämpliga grupper. Du hittar fler grupper på facebook här i Karin Brånebäcks dok.
Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

