Uppgift tre i det digitala skollyftet

Nu är det dags att kommentara lite blogginlägg om deras tankar och ev upplägg om det digitala skollyftet. Jag har läst och diskuterat med fleratalet men tänkte i detta inlägg tipsa om andra bloggar som rör mina ämnen.
 
Tankar om svenska av Hanna, som inte har formulerat något mål ännu och kanske kan ni bidra med lite inspiration
 
Mias klassrum har formulerat mål. Hon och även hennes kollega Fröken Therese som gärna är med i lyftet med en textbank med elevtexter, som vi kan använda som exempel i undervisningen längre fram. Med i det bygget är även Fröken Sara. Och min twitterkollega frksarapersson, som jag inte vet om hon har en blogg. Och tillsist min kollega Marianne med sin helt nystartade blogg, som också vill vara med i bygget av textbanken. Här tackar jag twitter för de kontakter man kan skapa
 
Jag listade häromdagen mina mål, som var bl a Wikispace och att starta en textbank som en del i det formativa arbetet. Om du också vill vara med i något av utvecklingsområdena inom formativ bedömning kan du gå med i gruppen Digitala Skollyftet formativ bedömning, så kan vi diskutera upplägget för banken och ev andra områden också. Vi är många medlemmar där redan, och intresset för formativt är stort. 
 
Kommentera

