IKT som stöd i undervisningen

Om du vill ha tips på bra sidor att fördjupa dig inom IKT så rekomenderar jag Utbildningsradions sida Didaktikens verktyg. Jag ser den som en god grund för oss som deltar i det digitala skollyftet eftersom den dels tar upp forskning men även kan fungerar som en grund för kollegial fortbildning.
 
Multimediabyrån finns kurser och beskrivningar för dig som också vill lära dig mer.
 
När jag själv gick PIM för ett par år sedan hade jag användning av Skolverkets sida för manualer för att t ex redigera bilder mm.
 
Webbstjärnan är en stasning för att få elever och lärare att använda Internet i större utsträckning i undervisningen. Där kan du också få hjälp med att starta en gen blogg och hitta manualer.
 
IKT-skafferiet är också en guldgruva att nämna i sammanhanget liksom IKT-sidan och IT-mamman.
 
Också har ni så klart Skolväskan som är för pedagoger inom Ystads kommun men som man givetvis kan ta del av och skaparen bakom sidan har ni här
 
Sharing is caring! Har du fler bra tips tar jag gärna emot dem.
 
 
 
Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

