Första uppgiften i det digitala skollyftet

Jag är en intresserad och engagerad lärare, som gärna delar med mig av det jag gör och gärna tar del av det utvidgade kollegiet på Twitter och Facebook och i bloggform. Till Twitter sökte jag mig aktivt i augusti av den anledningen att jag ofta upplever att jag delar men inte blev tilldelad så mycket. Det var också där jag såg det digitala skollyftet.
 
Så idag tänkte jag passa på att göra min första öppna uppgift för #digiskol och passa på att anmäla min blogg till blogghubben. Mer om uppgifterna hittar du här. Min blogg kom till i samband med mitt nya uppdrag som förstelärare i engelska i Enköpings kommun, som jag sökte och fick i juli.
 
Jag startade även i samma veva gruppen Förstelärare – en nätverksplats på Facebook, men även gruppen Engelska i år 6-9. Så ni som har engelska eller är förstelärare är välkomna dit.
 
Jag är även lärare i svenska och fick min legitimation tidigt då jag sökte samma dag man fick. Jag läste i Uppsala på grundskollärareprogrammet för år 4-9, men fick i min leg även gymnasiekompetens i engelska samt i SVA för år 3 om jag inte minns fel. Har dock aldrig undervisat i SVA men jobbar på en skola med många olika nationaliteter och skulle gärna läsa till ämnet.
 
Vad kan jag bidra med? Jag hoppas på mycket men även på att få bli utmanad själv. Jag brukar läsa mycket och har ett minne som gör att jag lätt kan plocka fram länkar. Teknikmässigt är jag nog mer kunnig än gemene man men vill lära mig mer, och för det brukar jag googla runt och ta del av det utökade kollegiet. Kanske någon annan språklärare har någon gemensam idé – jag samarbetar gärna.
 
@Annika Sjödahl (Twitter)
 
PS! Sitter och rodnar över min PIM-film jag hittade på i en mapp på Google+. Den gjorde jag för tre år sedan och tänk vad man kan använda nu för att göra den lite fräsigare. Fanns ens appar då? Surfplatta? Nu har vi tre i familjen.
Kommentera

