Om strategier i engelska språket

Det talas mycket om strategier i både svenskan och engelskan. När jag ramlade på ett dokument från Skolverkat som heter Om strategier i engelska och moderna språk som skrevs av Lena Börjesson i juni 2012 började jag fundera mer på hur man kan använda sig av strategierna från svenskan gällande läsning i engelska och skrev ett inlägg om det. Jag hittade då också på ett par intressanta mallar att ha in undervisningen som ligger som länkar i inlägget. Jag har också skrivit om strategierna som förekommer i språkundervisningen och som också finns mer utförligt i länken ovan, däremot har jag gett tips på hur jag brukar göra i min undervisning. Du finner dem här nedan men även mer i kategorierna i fliken nedan till höger som heter strategier i svenska och engelska.
Länktips för att träna på förmågorna finner du här.
One thought on “Om strategier i engelska språket

Add yours

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

