Wikispaces för gemensamt skrivande i engelskundervisningen

 
 
Om man vill sätta upp en plats för gemensamt skrivande så kan man använda wikispaces. Det är ett konto som kan väljas för skolor och på så sätt slipper man reklam, och så kan man lägga till flera som får skirva i det antingen öppet eller låst för medlemmarna. Det är enkelt att se vem som skrivit vad och man kan lätt kommentera och ge feedback och ha fokus på det formativa bedömandet.

 
Om du vill läsa mer om detta rekomenderar jag Skolverkets sida Multimediabyrån. Där får du veta hur du skriver, lägger in bilder och kommer igång rent allmänt.
 
Jag hittade på denna sida om rymdtema i engelskundervisningen då jag nätverkade på facebook i en grupp för engelsklärare. Jag funderar själv på hur jag bäst skulle kunna använda mig av en wikispace och ber att få återkomma till en egen.
 
 
 
One thought on “Wikispaces för gemensamt skrivande i engelskundervisningen

Add yours

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

